+48 71 716 53 51/ info@positionmaker.pl

Algorytm Google oceni mobilność stron

 Google na 21 kwietnia zapowiedziało uruchomienie nowego algorytmu. Wraz z nadchodzącymi zmianami wyszukiwarka będzie brała pod uwagę czy strona jest przystosowana do urządzeń mobilnych. Serwisy pozbawione wersji mobilnych bądź responsywnych mogą znacząco stracić na pozycji.

Z punktu widzenia obecnego rozwoju sieci ta decyzja ma jak najbardziej sens. Na dziś urządzenia mobilne generują ok. 30% światowego ruchu w internecie. A w niektórych branżach nawet ponad 50%. Dlatego stawianie na mobilność wydaje się raczej obowiązkiem niż dobrą wolą.

Na chwilę obecną mobilna bądź responsywna wersja strony jest doskonałą inwestycją długoterminową. Być może nie zobaczysz efektów od razu, ale w dłuższej perspektywie tylko zyskasz. Rynek zaawansowanych urządzeń mobilnych nieustannie się rozwija. Nie tylko są one coraz tańsze, ale też łatwiejsze w obsłudze. Chętnie korzystają z nich wszyscy ludzie, bez względu na wiek.

Sprawdź mobilność strony

By ułatwić ocenienie czy strona przejdzie test zgodności z urządzeniami mobilnymi przeprowadzany przez algorytm Google warto udać się na specjalnie przygotowaną stronę: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ - Tam w podstawowym wymiarze możesz zobaczyć, czy strona spełnia warunki wyszukiwarki. Wynik negatywnypublikujemy na screenie po prawej.

Niestety nie jest to narzędzie doskonałe. Sprawdza ono bowiem tylko stronę główną serwisu ignorując podstrony, karty produktów czy inne ważne elementy dostępne dla użytkowników. Narzędzie to powinno być więc traktowane raczej jako wyznacznik, czy strona potrzebuje pilnych zmian.

Szacowanie strat

Oczywiście jak każda decyzja biznesowa, również krok w kierunku mobilnym, wymaga przemyślenia. Choć ostatecznie zmian w przyszłości na pewno nie da się uniknąć, to warto wiedzieć czy wprowadzenia zmian na stronie należy podjąć się jeszcze przed 21 kwietnia.

Aby się o tym przekonać można sprawdzić jaki ruch na stronie generowany jest z wyszukiwarki przez urządzenia mobilnne. Służą do tego narzędzie taki jak Google AdWords KeywordPlanner albo SEMRush. Wybierając w nich opcję sprawdzenia słów kluczowych pod kątem mobilnym można zobaczyć ile osób wykorzystywało tablety bądź telefony żeby z wyszukiwarki przejść na Twoją stronę. Im wyższy współczynnik tym większa strata w ruchu. No i przede wszystkim większe ryzyko utraty pozycji w Google.

Jeżeli masz wątpliwości jak to zrobić lub potrzebujesz pomocy zapraszamy do kontaktu: +48 71 716 53 51/ info@positionmaker.pl.
Z przyjemnością przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt.

 

Rzetelna Firma
W3C HTML 5 Validation