+48 71 716 53 51/ info@positionmaker.pl

Darmowa reklama z Google Grants dla organizacji non-profit

Obecnie AdWords uznawany jest za jedną z najskuteczniejszych form marketingu na świecie. Reklama kontekstowa, pojawiająca się przy wynikach wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych, bardzo szybko zdobyła zaufanie również w Polsce. Google postanowiło wykorzystać popularność programu by wesprzeć działalność niezależnych organizacji non-profit. W ten sposób powstał Google Grants.

Zasady działalności programu są stosunkowo proste. Instytucje pożytku publicznego dostają do dyspozycji dzienny budżet w wysokości 329 USD (ok. 10 000 USD miesięcznie) na reklamy w AdWords. Mogą go wykorzystywać na reklamowanie swojej działalności, okresowych wydarzeń lub jednorazowych akcji. Google zezwala również na promowanie produktów i usług, o ile 100% zysków przekazywanych jest na realizację misji organizacji. Reklama będzie pojawiać się, w wyszukiwarce Google, przy wybraych słowach kluczowych. W ten sposób bezpośrednio docierając do ludzi zainteresowanych pomocą i szukających. Tak jak na poniższym przykładzie:

Aby ubiegać się o pieniądze w ramach Google Grants na terenie Polski należy spełnić następujące warunki:

  • Organizacja musi mieć siedzibę w Polsce.
  • Organizacja musi mieć statut Pożytku Publicznego.
  • Reklamowanie usług i produktów jest dozwolone wyłącznie gdy 100% zysków przekazywanych jest na realizację programu instytucji.
  • Organizacja musi posiadać działająca witrynę z merytoryczną treścią.
  • Kampanie mogą być kierowane tylko na słowa kluczowe.


A więc Google Grants nie obejmuje programem instytucji państwowych, organizacji rządowych, szpitali czy placówek edukacyjnych i wychowawczych.

Warto zauważyć, że Google, oprócz kryteriów statutowych organizacji, zwraca szczególną uwagę na wartość strony internetowej dla użytkownika. Jako, że link w reklamie może prowadzić tylko do jednej, wcześniej zatwierdzonej witryny, musi ona być rzeczywiście przydatna i dobrze wykonana. Google chce mieć pewność, że organizacja wykorzystująca AdWords daje gwarancje przekazania odpowiedniej wiedzy, może zaangażować internautów lub pomagać realizacji stosownych celów. Co ważne, kampania Google Grants powinna być zarządzana przez specjalistów. Google wymaga bowiem, żeby konto AdWords organizacji było aktywne, stawiając nawet obowiązek logowania na konto przynajmniej raz w miesiącu. Sama konstrukcja reklamy musi odzwierciedlać misję organizacji i być dopasowana do słów kluczowych.

PositionMaker gwarantuje kompleksowe wsparcie w uzyskaniu dostępu do Google Grants oraz prowadzenia przemyślanych kampanii w ramach tego programu. Rozumiemy, że każda organizacja ma swój własny statut i cele. To właśnie do nich należy dostosować strategię. Reklamy powinny być przemyślane, aby pozwolić, w jak największym możliwym stopniu na wpieranie działalności charytatywnej. Mamy doświadczenie w pracy z organizacjami pożytku publicznego w ramach Google Grants, więc z przyjemnością pomożemy w rozwijaniu kolejnych inicjatyw korzystnych dla społeczeństwa.

Rzetelna Firma
W3C HTML 5 Validation