+48 71 716 53 51/ info@positionmaker.pl

Google będzie faworyzował strony wykorzystujące HTTPS

Amerykański koncern zapowiedział kolejną zmianę w algorytmie swojej wyszukiwarki. Tym razem obejmą one bezpieczny, szyfrowany protokół HTTPS. Google zamierza traktować te strony jako godne zaufanie i lepiej pozycjonować w wynikach.

Zmiany zapowiedziano podczas konferencji Google I/O, gdzie udzielono również wsparcia dla projektu HTTPS Everywhere. Obecnie standardem w sieci jest używanie protokołu HTTP. To on odpowiada za łączność i przesyłanie danych na linii klient – serwer. Promowany przez Google HTTPS jest protokołem szyfrowanym, a więc o wyższym standardzie bezpieczeństwa. Obecnie wykorzystywany jest głównie na stronach banków czy sklepów, czyli tam gdzie jest absolutnie konieczny do zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa użytkowników.

Google chce zmienić ten stan rzeczy promując dobre zabepieczenie stron i sieci. Jednym z narzędzi ma być właśnie lepsze pozycjonowanie stron wykorzystujących protokół HTTPS. Aktualnie algorytm jest w fazie testy i obejmuje zaledwie 1% wszystkich zapytań. W związku z tym ostatecznego przeniesienia na nowy algorytm należy się spodziewać raczej w perspektywie kilku miesięcy niż tygodni. Nie ma wątpliwości, że w ten sposób Google chce odpowiednie wcześnie przekonać do protokołu HTTPS web developerów. Zapowiedziała już ukazanie się serii poradników o tym jak szybko i bezboleśnie wdrożyć go na stronie.

Dla przeciętnych internautów decyzja o zmianie algorytmu będzie miała raczej pozytywne konsekwencje. Na pewno oznacza to bezpieczniejszą sieć. Natomiast firmy i podmioty pozycjonujące się zostają z pytaniem czy warto przenieść się na protokół HTTPS? I tu odpowiedź nie jest jednoznaczna. Na pewno cała operacja nie będzie aż tak skomplikowana, a może przynieść wymierne korzyści. Zapewniamy użytkownikowi znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa, co tylko pozytywnie wpłynie na wizerunek. Natomiast w niektórych przypadkach protokół może okazać się mało istotny dla pozycjonowania i działalności strony.

Należy jednak pamiętać, że jeżeli Google coś otwarcie wspiera, to zawsze warto zainteresować się wprowadzeniem tego na swoją stronę.

Rzetelna Firma
W3C HTML 5 Validation