+48 71 716 53 51/ info@positionmaker.pl

Timeline- nowość na Facebooku


Po wielu spekulacjach i debatach, po kilku dniach od oficjalnego już wprowadzenia nowego układu witryny na Facebooku – Oś czasu- została mile przyjęta przez użytkowników. Pewnie pamiętacie czytając różne artykuły i wypowiedzi użytkowników kilka tygodni temu, jak negatywnie odnosiły się do wszelkich zmian. Jednak jak można było przewidzieć, pojawienie się czegoś nowego na Facebooku mogło wywołać szereg wrogich i nieprzychylnych opinii. Użytkownicy musieli oswoić się z nowym wyglądem profilu i jego nowymi funkcjami. Po wprowadzeniu Timeline 30 marca, firmy nie mogą powiedzieć o negatywnych skutkach, a wręcz odwrotnie – wiele firm poprawiło swój pozytywny wizerunek w sieci. Przypominamy, że ta możliwość stałą się obowiązkiem dla profili firmowych, a osoby indywidualnie mogą w zależności od potrzeb zmienić wygląd swojego konta.


Firmy, które wcześniej przygotowały się do takich zmian albo skorzystały z nich wcześniej zaobserwowały wiele korzyści wynikające z Osi czasu. Zmiany widać na pierwszy rzut oka, duże zdjęcie i avatar po lewej stronie. Poukładane zakładki i możliwości sprawdzenia przeszłości firmy. Każda firma może uzupełnić swoją Oś czasu dodając posty nawet kilak lat wstecz. Możliwość wysyłania prywatnych wiadomości do profili firm pomaga w komunikacji z sympatykami. Wcześniej nie było takiej możliwości. Jest to bardzo dobre w przypadku prowadzenia konkursów, zapytań lub jakiś nieścisłości. Klient może się z nami komunikować w indywidualny, prywatny sposób. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na możliwość pobierania danych z dokumentów Google, Twittera, Youtobe czy Flickr itp. Ważne wpisy jak promocje, konkursy czy wydarzenia można przypiąć na sama górę na 7 dni. Przez ten czas będą wyświetlane jako pierwsze na naszej tablicy. Z pola widzenia administratorów, jest to na pewno wygodniejszy i prostszy system.


Simply Measured to firma, która zajmuje się analityką portali społecznościowych, na swojej stronie opublikowała raport na temat Timline. Według raportu zmiany wizerunkowe bardzo korzystnie przyczyniły się do zwiększenia świadomości wielu marek , które mają konto na Facebooku. Fani Livestrong oraz Toyoty są aż o ponad 150% bardziej aktywni, niż w czasie przed wdrożeniem Osi Czasu. Warto zauważyć, że w badaniu brały udział jedne z największych firm i najpopularniejsze profile na portalu społecznościowym jak Coca Cola czy Red Bull. Szacuje się wzrost zaangażowania fanów nawet do 14 %. Pewnie nasuwa się pytanie, jak Polskie marki wypadły przy światowych gigantach? Otóż wcale nie najgorzej. Większość profili po zmianie na Oś czasu odczuło znaczną poprawę i interakcję z użytkownikami.


Trzeba poczekać jeszcze kilak tygodni na oswojenie się ze zmianami jakie powstały na Facebooku, miejmy nadzieje, że przyczynią się one do wzrostu zainteresowania firmą i świadomością marki.
 

Rzetelna Firma
W3C HTML 5 Validation