+48 71 716 53 51/ info@positionmaker.pl

Ważne zmiany w algorytmie Google 2013/2014

Zmiany w algorytmie Google 2013/2014

Rok 2013 i początek 2014 obfitował w ważne wydarzenia związane z wprowadzeniem nowych aktualizacji Google. Zasadniczym zmianom uległ algorytm Penguin oraz Panda, które stały się jeszcze bardziej skuteczne, a także uruchomiono nowy Google Hummingbird. Nazwa, która po angielsku oznacza kolibra, ma nawiązywać do szybkości i precyzji wyszukiwanych wyników. Wszystkie te zmiany przyprawiły branżę SEO o niemały ból głowy, a spotkać się można było nawet z głosami wieszczącymi jej rychły koniec. Przewidywania te wydają się jednak być przedwczesne – Google podjął walkę ze spamem, faworyzując tym samym bardziej wartościowe treści.

 

 

Zmiany przeprowadzone w 2013 i 2014 roku będą miały istotny wpływ na pozycjonowanie.
W dalszym ciągu możemy spodziewać się małych zmian algorytmów Penguin i Panda, tak więc powinniśmy się skoncentrować zarówno na jakości naszych linków, jak i treści. Z pewnością wiele korzyści przyniesie okresowa kontrola tych linków i usunięcie tych, których naturalność jest wątpliwa.

W walce o najwyższe pozycje jak nigdy dotąd liczyć się będzie wartościowa treść. Aby content naszej strony można było takim mianem określić, należy się zastosować do kilku ważnych wskazówek:

treści powinny być pisane regularnie i powinny być adresowane do konkretnych odbiorców
powinniśmy zadbać o obecność naszych w mediach społecznościowych poprzez regularne ich udostępnianie, a także nawiązywać interakcję z użytkownikami tych mediów
nasza witryna powinna być stale wzbogacana o nowe treści, co ma świadczyć o jej ciągłym rozwoju
increasing authority connected to your body of work

W przeciągu ostatnich kilku lat w przestrzeni marketingu internetowego niepodważalną pozycję zdobyły media społecznościowe. Oprócz gigantów takich jak Facebook, Google + oraz Twitter coraz większą rolę odgrywają Pinterest czy Instagram. Kluczem do sukcesu w obszarze tychże mediów będzie odpowiednia dywersyfikacja naszych działań, tak aby nie ograniczać się tylko do jednej czy dwóch platform. Ponadto istotne będą media związane stricte z branżą, w której działamy oraz serwisy użytkowane przez naszych klientów. Warto również wspomnieć o rosnącej pozycji dotychczas marginalizowanego Google+. Obecność ma tej platformie w sposób bezpośredni może przełożyć się na wyższe wyniki w wyszukiwarce, a to za sprawą ustanowienia Google Autorship naszej treści i powiązaniem jej z kontem Google+.

Rozwój urządzeń mobilnych wymaga optymalizacji naszej strony w taki sposób, aby była ona nich prawidłowo wyskalowana. Również ten czynnik będzie brany pod uwagę przez Hummingbird, co przekładać się będzie na naszą pozycję.

Jak już wiadomo, szczególnie teraz będzie się liczyć wartość treści, ale wciąż otwarte pozostaje pytanie dotyczące jej objętości wyrażonej w ilości znaków. Nauczeni doświadczeniem wiemy, że treści zawierające przynajmniej 2000 znaków są najbardziej efektywne. Jednakże taka ilość tekstu nie pozwala na w pełni komfortowe korzystanie z witryny wyświetlanej na urządzeniach mobilnych, dlatego też proponowane są różne rozwiązania, które mają poradzić sobie z tym problemem. Niektóre z nich zalecają zmodyfikowanie treści witryny w taki sposób, aby wyświetlana jej długość była zależna od urządzenia, z którego w danym momencie korzystamy.


Jedną z najbardziej efektownych metod pozyskiwania jakościowych linków oraz ruchu na stronie były wpisy gościnne na blogach. Rok 2014 nie przyniósł w tej materii większych zmian, jednakże ważnym jest, aby cały czas pamiętać o faworyzowaniu przez algorytm Google wartościowych treści. Mając to na uwadze powinniśmy rozsądnie linkować oraz powstrzymać się od masowego pisania krótkich tekstów, ponieważ mogą one skutkować licznymi konsekwencjami, włączając w to nałożenie filtrów na naszą witrynę, a nawet jej całkowite zbanowanie.

Jak więc widać, obecny rok jest rokiem istotnych zmian w branży SEO, do których trzeba będzie się dostosować, aby w dalszym ciągu uzyskiwać zadowalające wyniki. Zauważalny również staje się pewien trend rozwoju algorytmu Google, który pozwalać będzie na lepsze przewidywanie jego aktualizacji w przyszłości.

Naszym klientom zostanie przedstawiona nowa strategia, która bierze pod uwagę zmiany jakie miały miejsce w ostatnim czasie w algorytmie Google.

Już dziś dla naszych klientów przeprowadzamy audyty stron oparte o zaktualizowane parametry, które wpływają na ocenę jakości stron. Zachęcamy do wykonania audytu.

Rzetelna Firma
W3C HTML 5 Validation