+48 71 716 53 51/ info@positionmaker.pl

Social Media

Co to jest?

Social Media to rozległy termin używany do określenia kanałów internetowych, w których użytkownicy tworzą, udostępniają i wymieniają między sobą rozmaite treści. Składają się na nie serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Twitter czy Google+, blogi, fora i grupy dyskusyjne oraz e-maile sprzyjające interakcjom między Internautami.

Dlaczego warto tu być?

Obecność marki w przestrzeni, w której poruszają się jej klienci, to wyjście naprzeciw ich potrzebom, szansa dotarcia do nowych odbiorców oraz możliwość wyprzedzenia konkurencji.

Aż 51% internautów wymienia serwisy społecznościowe, 
jako główne miejsce kontaktu z marką!

Kolejne analizy wykazują, iż trend obsługiwania klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych staje się coraz istotniejszym aspektem działania wielu firm. Cieszą się one ogromnym powodzeniem na całym świecie i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. Dlatego właśnie staramy się jak najszybciej odpowiadać na pojawiające się wiadomości od fanów, udzielamy im potrzebnych informacji i pomagamy w rozwiązaniu problemów prowadząc przy tym całą komunikację tak, aby zadbać o interesy Twojej firmy.

1 na 3 konsumentów preferuje rozmowę z marką za pośrednictwem Facebooka, Twittera, bloga firmowego niż rozmowę telefoniczną.


(źródło: Nielsen, Social Media Report)

Przywiązanie ludzi do internetowych społeczności oraz chęć dzielenia się różnymi momentami ze swojego życia, otworzyło kolejną furtkę dla marek obecnych w Social Media.

Wykorzystywanie funkcji rekomendacji, wystawiania opinii czy informowania o promocjach to tylko niektóre z czynników istotnie zwiększających wpływ Social Media na procesy zakupowe użytkowników. Ich popularność ma duży związek z coraz łatwiejszym dostępem do sieci, głównie poprzez smartfony, których właściciele zaglądają na profile marek tuż przed oraz podczas robienia zakupów.

 


(źródło: Donky, How is Social Media Affecting the Buying Process)


Wpływ Social Media na pozycjonowanie

Social Media zyskują również na znaczeniu w kontekście pozycjonowania stron www.

Z najnowszych badań przeprowadzonych przez Searchmetrics wynika, że wśród najbardziej korelujących czynników, mających wpływ na pozycję strony w Google, aż osiem z pierwszej dziesiątki dotyczy Social Media. Wśród nich znalazły się polubienia treści publikowanych na Google+, ogół aktywności związanych z Facebookiem, działania w serwisach społecznościowych takich jak Pinterest czy Twitter oraz linki nofollow. Oznacza to, że treści zajmujące wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, generują dużą aktywność w Social Media i na odwrót – linki z nofollow korelują z wysoką pozycją w Google.


(źródło: Searchmetrics, SEO Ranking Factors)

Rosnący wpływ Social Media na pozycjonowanie, to kolejny mocny argument świadczący o tym, że warto zainwestować czas i środki, aby znaleźć się na Facebooku, Google+, Twitterze, Youtube, czyli w kanałach, w których obecni są nasi potencjalni klienci. Sprawne zarządzanie profilami w mediach społecznościowych, połączone z zaplanowanym linkowaniem pomoże Twojej stronie piąć się na szczyt wyników wyszukiwania.


Korzyście z obecności w Social Media

  • Kreowanie nowoczesnego wizerunku firmy
  • Wzrost rozpoznawalności i popularności marki wśród internautów
  • Poszerzenie grona odbiorców
  • Bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej
  • Poznanie oczekiwań i opinii klientów
  • Budowa trwałych więzi z klientami i zaufania do marki
  • Możliwość szybkiego informowania o usługach, produktach, promocjach, itp.
  • Wzrostu ilości wizyt na stronie
  • Obniżenie kosztów działań marketingowych

Niezależnie od branży z jaką związana jest dana firma, skuteczne wykorzystanie promocyjnego potencjału Social Media pozwala na dotarcie z produktem lub usługą do określonej grupy konsumentów i wpływa pozytywnie na wizerunek marki w sieci.

Jak działamy?

  • Przystępując się nowego zadania rozpoczynamy od przeprowadzenia dokładnej analizy kroków podejmowanych do tej pory przez Twoją konkurencję.
  • Po rozpoznaniu rynku przygotowujemy kompletną strategię działań marketingowych, które będą podstawą dla naszej dalszej aktywności w Social Media.
  • W wybranych serwisach społecznościowych utworzymy i skonfigurujemy profil dla Twojej firmy oraz zajmiemy się jego kompleksową obsługą.
  • Uruchomimy dla Ciebie konto reklamowe, przez które będziemy zarządzać kampaniami reklamowymi, a po ich zakończeniu otrzymasz od nas raporty ze wszystkich działań promocyjnych.
  • Będziemy prowadzić spójną i regularną komunikację, aby podtrzymać zainteresowanie obecnych oraz nowych fanów.
  • Ponadto zajmiemy się kreowaniem wizerunku Twojej firmy w takich miejscach jak fora czy grupy dyskusyjne.

 

Zapytaj nas
o obsługę social media

Rzetelna Firma
W3C HTML 5 Validation