+48 71 716 53 51/ info@positionmaker.pl

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest usługą mającą na celu uzyskanie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce internetowej. Mówimy tu przede wszystkim o Google, które posiada aż 92,7% udziału w rynku. Wysokie miejsca w wyszukiwarce nie są jednak celem samym w sobie. Pozycjonowanie obecnie stało się czymś znacznie bardziej rozbudowanym. Choć priorytetem pozostaje wysoka pozycja strony, jest ona tylko środkiem, który pozwala na realizację celów naszych klientów. Bez względu na to, czy strona ma sprzedawać, budować wizerunek marki, czy zwiększać świadomość o istnieniu firmy.

Dlatego nasze usługi zawsze przygotowujemy po konsultacjach z klientem, wierząc że to jedyna droga do efektywnego zarządzania budżetem i realizacji wyznaczonych celów. Chcemy poznać Twoją wizję rozwoju firmy oraz wiedzę na temat realnych klientów firmy. W oparciu o te informacje możemy znacznie skuteczniej adaptować nasze narzędzia i doświadczenie, zapewniając stały wzrost przychodów.

Analiza i dobór słów kluczowych

Bez szczegółowej analizy nie można podejść do pozycjonowania. Analiza daje ci pełny obraz konkurencji, rynku po którym się poruszasz, a przede wszystkim potencjalnych klientów. To w zależności od tego obrazu buduje się przyszłą strategię i rozpoczyna pozycjonowanie. Głównymi celami strategi jest:

 

Analiza klientów:

Przede wszystkim należy poznać przyzwyczajenia, potrzeby i wymagania klientów. To jak korzystają z sieci jest kluczowe, by dobrze zoptymalizować stronę oraz rozpocząć pozycjonowanie we właściwym kierunku. Określenie klienta jest podstawą wyboru słów kluczowych. A poznanie zachowania użytkowników na stronie ułatwi znalezienie rozwiązań, które wspomogą konwersję sprzedaży.

 

Analiza konkurencji

Zrozumienie działań internetowych twojej konkurencji pomoże lepiej rozłożyć nacisk w pozycjonowaniu. Zidentyfikowanie słabych i mocnych aspektów ich funkcjonowania to skuteczny sposób nauki i optymalizacji kosztów. Co więcej pozwala wyjść poza schemat i znaleźć nowe kanały dotarcia do klientów

 

Dobór słów kluczowych

Odpowiednie słowa kluczowe ciągle odgrywają kluczową rolę w przyciąganiu klientów na stronę. Dlatego ich dobór zawsze powinien być przemyślany i oparty na realnej wiedzy. W wielu wypadkach wydają się one oczywiste. Jednak znalezienie odpowiednich fraz to umiejętność określenia punktów wspólnych pomiędzy sposobem wyszukiwania usług i produktów przez klientów a aktualnymi trendami. Wymaga zrozumieniem zasad funkcjonowania samego rynku. Tak, by słowa kluczowe mogły tworzyć okazję do przechwycenia konsumentów na każdym etapie procesu zakupowego.

Wyróżniamy dwa rodzaje słów kluczowych standardowe i long tail. Pierwsze pomagają w dotarciu do szerszej grupy konsumentów i opierają się na krótszych, bardziej ogólnych hasłach. Natomiast long tail są znacznie bardziej sprecyzowane (np. "Aptek Wrocław"; "Ipod 32GB sklep"), przez co docierają do mniejszej grupy docelowej, ale o ściślej określonych zainteresowaniach.

 

Audyt strony

Pierwszym co robimy jest sprawdzenie czy Twoja strona jest gotowa na osiągnięcie wysokich pozycji. Skuteczne pozycjonowanie jest możliwe wyłącznie po spełnieniu określonych i rygorystycznych norm postawionych przez Google. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o audycie to zapraszamy do specjalnego działu poświęconego audytom w pozycjonowaniu.

 

Optymalizacja

Niepoprawnie zoptymalizowana strona zawsze będzie miała problemy ze zdobyciem należytego zaufania ze strony algorytmów Google. Tym bardziej nie spełni wymagań potrzebnych do rywalizacji z innymi. Celem nie jest jednak stworzenie tylko ładnie wyglądającej strony, ale zastosowanie rozwiązań, które przyniosą korzyści na wielu poziomach.

Witryna optymalizowana jest w oparciu o wyniki audytu, czyli dostosowania do wytycznych Google oraz uczynienia jej bardziej przejrzystą dla algorytmów pozycjonujących. Następnie wdrażamy rozwiązania podnoszące konwersję użytkowników strony na klientów oraz usprawniające procesy sprzedażowe.

 

Pozycjonowanie

Strategia

Po przeanalizowaniu wszystkich czynników podchodzimy do stworzenia spójnej strategii pozycjonowania. Na tym etapie określamy główne cele, które chcesz osiągnąć i wybieramy najlepsze kanały oraz narzędzia do ich realizacji. Można ją porównać do mapy nakreślającej kluczowe punkty oraz drogi dotarcia do nich. W ten sposób możemy właściwie ukierunkować ruch internautów, znaleźć więcej środków sprzedaży i skupić się na bardziej kompleksowym rozwoju Twojego biznesu.

Ostatecznie również Tobie daje to przejrzysty obraz pozycjonowania oraz ułatwia rozliczanie z efektów naszej pracy.

 

Linki

W tym wypadku najlepiej najpierw poznać stanowisko Google:

"Pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google jest częściowo oparta na analizie stron, które linkują do ciebie. Ilość, jakość oraz znaczenie linków wpływają na na wyniki wyszukiwania. Strony, które linkują do ciebie mogą zapewnić kontekst na temat znaczenia twojej strony oraz jej jakości i popularności"

Źródło: Google Webmaster Guidelines

Nie ma wątpliwości, że linki znacząco wpływają na pozycjonowanie. Zarówno w pozytywnym, jak i negatywnym kontekście. Linki z wartościowych stron mogą zapewnić zrównoważony i stały wzrost. Z drugiej strony ich kiepska jakość może nie tylko utrudnić osiągnięcie wysokich pozycji, ale nawet doprowadzić do usunięcia strony z indeksu Google.

 

Content - treść

Warto odwołać się do słów Matta Cuttsa:

"Najlepszym sposobem otrzymania wartościowych, znaczących linków jest stworzenie unikalnych, użytecznych treści, które mogą naturalnie zdobyć popularność w społeczności internetowej".

źródło: Google Quality Guidelines

Choć z tych słów oczywiście przebija pewnego rodzaju utopijna wizja. Jako firma bądź sklep nie zawsze możesz sobie pozwolić na tworzenie niezwykłych treści. Nie ma jednak wątpliwości, że content przydatny i zachęcający do interakcji użytkowników jest podstawą budowania autorytetu wśród klientów oraz zaufania algorytmów wyszukiwarek.

Treść strony są tym co napędza klientów i pomaga im ostatecznie podjąć decyzje zakupowe. To także informacja dla wyszukiwarek, jak klasyfikować stronę oraz czy jest warta wysokich pozycji.

Interesująca dla użytkowników treść jest najlepszym obecnie sposobem na stabilne pozycjonowanie. Posiadając stronę, do której klient będzie wracał po informacje zyskujesz skuteczny sposób na ochronę przed zmianami algorytmów i zwiększasz szansę na tworzenie naturalnych odnośników do strony.

 

Mierzenie efektów

Ostateczne efekty pozycjonowania możesz w każdej chwili sprawdzić w swoim panelu użytkownika na naszej stronie.

Dla nas informacja o efektach działań jest ważnym wyznacznikiem kolejnych kroków. Jeżeli nie realizujemy celów postawionych w strategii, to otwarcie się do tego przyznamy i wykonamy konieczne zmiany. Co więcej dołożymy wszelkich starań, żeby zidentyfikować problemy i znaleźć nowe rozwiązania. Ciągle ewoluowanie strategii i narzędzi jest jednym z podstawowych zasad naszego działania.

Mamy świadomość, że sytuacja na rynku zmienia się bardzo szybko. Dlatego ciągle analizujemy i interpretujemy dane. Przywiązując przy tym uwagę do szerszego kontekstu aktualnych wydarzeń i zmian technologicznych. Sprawdzamy jak dobrze dobrane są słowa kluczowe. Czy przyciągają odpowiedni typ użytkowników? Jeżeli tak, to gdzie na stronie mogą istnieć ewentualne przeszkody?

Ściśle monitorując efekty pozycjonowania nie tylko identyfikujemy problemy, ale też sukcesy, w ten sposób szukając szans na rozwój nowych technik dotarcia do klientów.

 

 

Zapytaj nas
o pozycjonowanie

Rzetelna Firma
W3C HTML 5 Validation